Sociale media? Ja, daar zou ik eigenlijk wat (meer) mee moeten doen

Sociale media? Ja, daar zou ik eigenlijk wat (meer) mee moeten doen

Weet je hoe vaak ik ondernemers hoor zeggen dat ze wel meer met sociale media willen doen maar niet weten waar ze moeten beginnen of het gewoon niet belangrijk genoeg maken door er geen tijd of budget voor vrij te maken? Ben jij zo-een ;-). Ik denk de oplossing voor jou te hebben. Je leest het in mijn nieuwste blog.

Sociale media: redenen om niet te starten

Dat sociale media inmiddels onmisbaar zijn voor bedrijven hoef ik niet meer uit te leggen denk ik. Iedereen weet wel dat het slim is als ondernemer om dat in te zetten. Je kunt enorm veel naamsbekendheid krijgen door het in te zetten, krijgt volop podium om je verhaal te delen en daarmee klanten aan te trekken. Maar waarom doe je het dan niet?  

Een paar reden waarom jij misschien maar niet begint of door pakt:
– je weet niet op welke sociale media jij het beste je bedrijf kunt presenteren;
– hebt geen idee hoe je een sterk profiel maakt;
– hebt geen idee wat je dan zou kunnen delen en hoe je dit het beste kan doen;
– of hebt veel te veel ideeën en bent hopelijk op zoek naar focus en structuur;
– bent bang dat anderen het niet interessant vinden of er wat van vinden;
– wil niet met losse flodders schieten maar het strategisch inzetten;
– wil liever zelf niet in beeld komen, daar hou je niet zo van;
– hebt gewoon niet zoveel met digitale media, kan het niet offline?
– houdt niet van het – zie mij zie mij – gehalte op sociale media;
– je vind het spannend, je hebt geen idee wat er allemaal bij komt kijken;
– bent bang dat je elke dag uren aan social media kwijt bent;
– hebt geen zin om daar elke dag mee bezig te zijn.

Check eens voor jezelf…..welke herken jij je in? Ik kan nog wel veel meer verzinnen. Dus heb je een andere, laat het vooral weten dan vul ik hem aan.

Sociale media: tijd en geld

Natuurlijk kunnen tijd en geld ook redenen zijn om er niet mee bezig te gaan. Maar die twee redenen zijn heel gemakkelijk voor jezelf te tackelen. Denk maar eens aan wat het je op kan leveren om er bijvoorbeeld eens volop in te duiken, een sterke strategie te ontwikkelen zodat je precies weet wat je de komende tijd te doen hebt. Precies zoveel als jij aan kan en wil doen. Je weet wat je waar kunt delen, met welk doel en hoe je dit kan doen. Uit ervaring kan ik vertellen dat het structuur geeft en rust. Want je weet dan dat je nuttig bezig bent. En merkt dan ook snel genoeg dat het je klanten op gaat leveren. Scheelt een hoop tijd en geld als je besluit om het direct strategisch in te zetten in plaats van maanden lang aan te modderen en te Googlen. 

Sociale media: maak het belangrijk

Oké oké….je snapt natuurlijk ook wel dat het tijd is voor actie. Je wil graag antwoorden op je vragen, zodat je al die drempels uit de weg kan halen. Zodat je weet wat je het beste kan doen en hoe je dat praktisch aan kan pakken. Zodat je werkelijk in die actie-stand komt. Oké…komt mijn grootste tip: maak het belangrijk. Maak er tijd voor vrij in je agenda. En als je het echt direct goed wil doen, huur dan iemand in om je goed op weg te helpen. Dat doe ik zelf ook als ik meer wil leren over iets. Waarom zelf uitzoeken als een ander het mij kan vertellen? Gaat veel sneller, daar win ik juist tijd mee. En die investering…die verdien ik zo weer terug omdat ik zelf meer uren kan besteden aan hetgeen waar ik mijn inkomen mee verdien. 

Sociale media: doe het samen

Is het voor jou de tijd om nu echt eens die stap te zetten? Wil je weten op welke sociale media jij het beste in kan zetten om je naamsbekendheid te vergroten, de betrokkenheid met je doelgroep te versterken, meer bezoekers op je website te krijgen en noem het maar op? Dan is het Social Media Boostweekend dat ik van 22 t/m 24 juni organiseer, mogelijk wel wat voor jou.

Je maakt een weekend tijd voor jouw bedrijf. Je leert hoe jij je bedrijf in de markt kan zetten, op een manier die heel goed bij jou past. Ontdekt op welke sociale media jij het beste kan focussen. Gaat aan de slag met het klaar maken van deze profielen. Leert hoe je het actief in kan zetten en weet wat je de daarop volgende maanden kunt plaatsen. Als je in de maanden nog vragen hebt, niets aan de hand. In de Social Media Community staan verschillende experts voor je klaar om je verder te helpen. Want het hoeft niet alleen.

Social Media Boost Weekend

Nieuwsgierig? Check onderstaande video voor een sfeerimpressie.
Check voor meer informatie: Social Media Boost Weekend.
Momenteel loopt er een kortingsactie i.v.m. mijn 5 jarig bestaan 🙂

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *