Ondernemen omdat je voelt én weet dat je samen het verschil kan maken

Ondernemen omdat je voelt én weet dat je samen het verschil kan maken
Even iets met je delen. Vandaag kreeg ik opnieuw de bevestiging dat ik veel werk met ondernemers die echt ondernemen omdat ze een missie hebben. Die echt iets willen betekenen voor hun medemens en de wereld. 
 
Ze hebben diepe drijfveren om dat te doen wat ze doen omdat ze er van overtuigd zijn dat veel mensen er wat aan kunnen hebben. Ook als het niet direct meetbaar is of misschien zelfs wat ‘zweverig’. En niet met als eerste intentie om geld te verdienen. 
 
Deze ondernemers zijn vaak niet zo van ‘zie mij, zie mij’. Ook zijn ze (misschien) niet altijd commercieel ingesteld. Het gaat hun namelijk echt om het dienen van het hogere doel: andere kunnen laten groeien of verrijken op wat voor manier dan ook. Niet direct om het geld.
 
Dat maakt ook direct dat ze het lastig vinden om zichzelf zichtbaar te maken en in de markt te zetten. Offline, online. Ze zijn bescheiden en hebben heel veel kennis, ervaring en kunde in huis. Daarom voelen ze er niet direct wat voor om met de online markt te gaan betreden of in te zetten voor hun bedrijf.
 
Maar wat gebeurt er als ze dit wel doen? Als ze wel online gaan. Wél social media inzetten om anderen te inspireren met hun verhaal en foto’s. Wél online programma’s maken omdat daar juist voor deze ondernemers een grote markt ligt.
 
Nou, dit soort leuke enthousiaste ik-ga-het-gewoon-doeners krijg ik steeds vaker.
 
Zo was vandaag Vanja Wierenga bij mij. Een Klassieke Homeopaat met een prachtige missie. Zij wil de wereld laten weten hoe zij zelf homeopathie als superkracht in kunnen zetten. We hebben een Social Media Strategie uitgezet zodat ze weet wat en hoe ze online media in kan zetten op een manier die bij haar past.
 
Naast deze online plannen gaat ze ook nog eens komende maanden haar eerste online programma lanceren voor jonge moeders. Daarover later meer via haar eigen kanalen ;-).
 
Weet je…ik vind het zo tof als dit soort ondernemers gewoon besluiten om volop voor hun bedrijf te gaan. Echt te voelen wat ze bij willen dragen en daar volle gaan-met-die-banaan-kracht voor gaan. Er ligt zo’n markt. Er liggen zoveel kansen.
 
Met enkele beelden of woorden kun je iemand al inspireren waardoor inzichten binnenkomen en groei plaatsvindt. Denk zelf maar eens na over die momenten dat jou iemand geïnspireerd heeft. Vaak weet diegene het vaak niet eens. Maar het inspiratiemoment was er wel en het werkt nog steeds bij je.
 
Stel je eens voor wat je bij jouw doelgroep kunt bewerkstelligen als je structureel actief bent op social media én zelfs je kennis en ervaring voor iedereen in Nederland of de wereld toegankelijk maakt door online programma’s te maken. Hoe groot kan jouw inspiratiecirkel wel niet zijn. Zij worden geïnspireerd en gaan er over praten. Zo reikt het verder en verder.
 
Heerlijkheid, ik geniet hier dus zo van. Dat ik mensen mag adviseren, coachen, inspireren en activeren op gebied van (online) ondernemen & social media. WAUW dat dit mijn ‘werk’ is. Ik noem het eigenlijk niet meer zo. Want het voelt niet als werk. Dit is wat ik het allerliefste doe.
 
Ik geniet elke dag. Werk met de leukste mensen die ook groot dromen, er 300% voor willen gaan. Samen aan de slag willen. Graag willen leren. Én het vooral zelf willen DOEN.
 
Wat voel ik mij een gelukkig mens.
“Wat een inspirerende ochtend was dat met Desiree. Ze heeft echt kennis van zaken en kan snel schakelen. Ook erg handig: ik kreeg een papieren (jawel) weekplanner met pen kado. Ook heeft ze een mooi overzichtelijk canvas gemaakt die nu bij mij aan de muur hangt. Nu gauw bezig met implementeren. Ik hoop nog veel van haar te mogen leren.”
Wil jij ook graag een bedrijfsstrategie of social media strategie uitzetten zodat je weet wat je te doen staat? En/of kun je daar ook wel wat coaching bij gebruiken? Kijk voor meer informatie bij Ondernemersboost of Social Media Boost.
 
 
 
Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *