Jouw Facebook-events simpel op je website

Jouw Facebook-events simpel op je website

Organiseer je regelmatig toffe dingen voor je bedrijf én maar je daarvoor Facebook-events aan? Dan heb ik een handige tip voor je. Je kunt namelijk heel simpel alle evenementen die je op Facebook aanmaakt, om je website laten verschijnen? Hoe? Dat leg ik je uit in deze blog.

Ik was bezig voor de Samenwerkdag voor ondernemers om de website aan te passen. In verschillende regio’s door heel Nederland worden Samenwerkdag-evenementen georganiseerd. Daarvoor maken we op de website allemaal – alle ondernemers die het organiseren – evenementen aan. Én dat doen we ook op Facebook. Beetje dubbel dus.

Dacht dat kan simpeler, er is vast een handige manier voor onze website, om de evenementen van Facebook automatisch door te zetten. Nou, die bleek er inderdaad te zijn. Super simpel. Ik leg het je graag even uit, kun jij je voordeel er ook mee doen.

In 8 stappen jouw Facebook-events op je website

1. Ga naar https://developers.facebook.com/docs/plugins/page-plugin
2. Kopieer de link van je Facebook-pagina in het venster (zie afb. 1)
3. Zet bij tabs ‘events’ neer, dan weet de tool waar hij het vandaan moet halen (zie afb. 1).
4. Verder kun je spelen met wat je wil laten zien en hoe breed/lang hij moet worden zie (afb. 1).
5. Klik op ‘get code’ om de html code op te vragen (zie afb. 2)
6. Klik op ‘iframe’ om de code te kopiëren (afb. 3).
7. Ga naar je website en plaats hem (afb. 4).
8. Klik op opslaan en bekijk het eindresultaat (afb. 5).

Facebook events op je website zetten 1 Facebook events op je website zetten idees 2 Facebook events op je website zetten idees 3 Facebook events op je website zetten idees 4 Facebook events op je website zetten idees 5

 

 

 

 

 

 

Benieuwd hoe dit er in een live versie uit ziet? Hier vind je het voorbeeld: www.samenwerkdag.nl/agenda

Iets om over na te denken

Het is een super simpele manier om je events snel over te kunnen plaatsen. Zo kun je bv een overzicht geven van je online webinars als je daar events voor maakt. Of andere terugkerende activiteiten. Goed om te weten: het is niet voor elk bedrijf even handig om het zo aan te pakken. Je websitebezoeker moet namelijk wel Facebook hebben om meer informatie over het evenement te kunnen bekijken. Ander klein nadeel is dat mensen je website verlaten als ze op een evenement klikken om meer informatie te krijgen. Maar goed: het scheelt ook hoop tijd en je bent altijd up to date als je deze tool wel gebruikt. Het is dus aan jou om hier een keuze in te maken. 🙂

 

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *