Inspiratie om Snapchat zakelijk in te zetten

Inspiratie om Snapchat zakelijk in te zetten

Snapchat is heel populair onder jongeren. Heb jij diensten en/of producten waarvoor deze doelgroep interessant is? Dan zou ik als de wieder weerga een Snapchat account aanmaken.

Snapchat is momenteel heel populair onder tieners. Het is net als Instagram een sociaal medium dat alleen op de mobiel te gebruiken is. Je kunt het dus niet op de laptop of desktop gebruiken. Kenmerkend voor het sociale media is dat de content beperkt zichtbaar is, namelijk 24 uur. Je hebt geen deel-opties of hashtags. Eigenlijk vrij simpel. Snapchat groeit momenteel heel hard. Nog harder dan Facebook ooit gedaan heeft. Dus, tijd om hiermee aan de slag te gaan!

Geen idee hoe je het in kunt zetten en/of wat voor acties je uit zo kunnen zetten? Hierbij wat Snapchat-inspiratie:

  • deel sneak previews: nieuw product, nieuwe website of bezig met iets anders leuks? Met een sneak preview kun je iedereen lekker nieuwsgierig maken;
  • bied een kijkje achter de schermen: je kunt kort laten zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat;
  • lanceer een prijsvraag: via Snapchat kun je op originele wijze een leuke prijsvraag lanceren of een raadsel presenteren waarbij je via Snapchat b.v. weer wat hints geeft;
  • promoot activiteiten; laat zien wat je bezighoudt en/of promoot activiteiten. Niet alleen op de dag zelf, maar ook vooraf om je doelgroep in de stemming te krijgen;!
  • deel kortingscodes: heb je een tijdelijke aanbieding, dan kun je een kortingscode vliegensvlug delen via Snapchat. Leuke manier om mensen naar je account te krijgen, ze moeten de code in korte tijd zien te onthouden en de code vervalt automatisch na 24 uur. Ideaal!