Impact maken, online diensten en social media

Impact maken, online diensten en social media

Door alle gevolgen van de Corona zitten veel ondernemers met hun handen in het haar. Waar de een opeens alle tijd heeft om AAN zijn of haar bedrijf te werken en loopt tegen bepaalde zaken aan. De ander is dringend bezig met het ontwikkelen van online diensten. Weer een ander heeft helemaal geen businesstijd (en me-time) omdat de kids fulltime thuis zijn.  Juist in dit soort tijden hebben we elkaar nodig. Dus: let’s do this together!

Onze levens zitten momenteel vol uitdagingen. Voor de een wat groter dan voor de ander. We kijken rond naar wat er gebeurt en dragen bij waar we bij kunnen dragen. Waar de een een kaartenactie opzet voor ouderen die nu thuis zitten, bezorgt de ander eten aan de deur zodat het eten niet weggegooid hoeft te worden. Ik krijg er een warm gevoel van. Die saamhorigheid die ontstaat.

Zelf ben ik vorige week uit Spanje gekomen en het kriebelde aan alle kanten. Ik zag zoveel ondernemers ‘spartelen’ van hoe moet ik nu nou verder. De schrik zat (en zit) er goed in. Daarom heb ik besloten om een nood-webinar te gaan organiseren die inmiddels afgelopen week geweest is. Iedereen kon hier zijn/haar uitdagingen delen en aan de hand daarvan besprak ik de nodige thema’s en deelde ik mijn ideeën erover. Dit werd zo fijn ontvangen dat ik besloten heb om er nog een te organiseren.

Om je een beetje beeld te geven bij de uitdagingen die afgelopen webinar gedeeld werden:

  • Mijn zzp-werk is zeer slap. Adviseren van huisartsen en verpleging nu niet ter plekke nodig of onverantwoord. Telefonisch adviseren wel. Mijn inkomsten zijn laag.  Als arts als paar jaar niet meer als behandelaar gewerkt. Wil van huis uit mensen coachen. Hoe vinden ze mij?
  • Hoe maak ik een Facebook-groep voor mijn klanten? En hoe geef ik een webinar zoals jij nu doet?
  • M’n agenda had redelijk vol gepland met nieuwe afspraken en offline netwerken, beursbezoeken etc. Ik was net weer opgestart na de ziekenhuis met mijn zoon. Hoe vind ik nu online m’n potentiële klanten?
  • Als fotograaf wilde ik de workshops online geven. Helaas met mij doen heel veel andere fotografen dat ook. Voor veel minder geld en zelfs met gestolen teksten van mijn website. Hoe zorg ik er voor dat ik me niet laat weerhouden omdat anderen soortgelijke diensten aanbieden? Hoe kan ik me onderscheiden van al die andere mensen?
  • Ik wil (gratis) mindful wandelingen geven, om bewegen te bevorderen en mensen een hart onder de riem te steken. Begeleide wandeling via de smartphone waarbij ieder individueel loopt in zijn eigen omgeving. Ik wil dit doen via Whatsapp videooproep met meer mensen (max 4). Weet je nog andere technische mogelijkheden?
  • Opdrachten vervallen, maar ik kan mezelf op andere vlakken welk nuttig maken. Hoe bereik ik die bedrijven/zelfstandigen? Nu wel via LinkedIn en Facebook een bericht geplaatst dat ik beschikbaar ben. Zowel om online te ondersteunen als ook praktisch in de zorg. Merk dat ik geneigd ben om terug te vallen in waar ik goed in ben, terwijl ik eigenlijk meer mag kijken naar wat ik zelf het allerliefste doe. Dat is niet altijd hetzelfde natuurlijk.
  • Hoe zorg ik ervoor dat de verkopen door blijven lopen want die zijn drastisch afgenomen de laatste tijd, ik ben eigenaar van een webwinkel 😉
  • Ik heb voornamelijk 1 op 1 afspraken, die net begonnen te lopen. Facebookgroepen wordt alleen in gekeken. Online zou ik wel wat kunnen doen, maar hoe pak ik dat aan. Ben door de toestanden met LIVE facebook begonnen, maar dat is spannend en op de facebookberichten dat ik nu advies gratis of met vrijwillige bijdrage geef over natuurlijke geneeswijzen en coaching worden niet gevonden. Verder is het zo dat ik de berichten deel in spirituele groepen, en dat sluit niet helemaal aan.

Naar aanleiding van de vraag-antwoord-inspiratiesessie kreeg ik onderstaande reacties. Super leuk.

– Goed plan, ik ga nieuwe nieuwsbrief en blog schrijven! Topper, dank je!
– Top tip! Wist ik niet dat via Instagram kon! Zelf Insta net opgestart maar nog wat onbekend voor mij.
– Dank Désirée voor het meedenken en je mooie tips voor iedereen. Even weer wat moed en energie voor elkaar!
– Hier kan ik wat mee. Thanx Dees.
– Dankjewel voor deze waardevolle informatie.
– Dank je wel voor je enthousiasme en deze ideeën.
– Dankjewel!! Super. Ik vind je online heel goed (offline ook hoor, begrijp me niet verkeerd haha).
– Inderdaad 🙏 Ik ga weer bezig met jouw online dingen en graag binnenkort afspraak met jou.
– Ja, superfijn Desiree dat het zo ongedwongen kan, zonder aanbiedingen. Je leert mensen kennen, contacten maken, tips krijgen, geweldig dit!

Ook erg fijn dat de ondernemers even mee wilden denken met mij. Want ja, ook ik heb stappen te zetten voor nieuwe online diensten. Naar aanleiding van vorig webinar heb ik genoeg input gekregen om een passend programma te gaan ontwikkelen. Ik weet waar nu behoefte aan is en heb daar wat voor gecreëerd. Daar ben ik afgelopen weekend druk mee geweest. Aan het eind van het webinar zal ik deze met je delen. Mocht je nieuwe stappen willen zetten en het samen willen doen dan kun je met mij ‘Samen werken aan jouw social media’ en/of ‘Samen werken aan jouw online diensten’.

Wil je er graag bij zijn volgende keer?

Datum: 8 april 2020
Tijd: 09:00 uur

Aanmelden kan via onderstaand formulier.

Dit is het tot zover. Fijn als ik iets voor je kan doen op deze manier.

Liefs Dees

One Comment
Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *