Het rupsje-nooit-goed-genoeg syndroom

Het rupsje-nooit-goed-genoeg syndroom

Het rupsje-nooit-goed-genoeg-syndroom, ken je dat al?  Het gaat over de stemmetjes die we horen en ons vertellen waarom we vooral niet moeten doen wat we eigenlijk wel willen doen. We horen dat we niet goed genoeg zijn, dat niemand op ons zit te wachten, dat er al zoveel anderen zijn en vooral ook vaak: dat het nog niet goed genoeg is om dat ene in de markt te gaan zetten.

We willen het allemaal perfect hebben. Maar als je kijkt naar waarom je doet wat je doet, wil je vooral het verschil maken. Dat gaat vooral lukken als je het echt gaat DOEN. Dus hoppa. Om je er voorbeeld bij te geven: ik ben ik april gaan kijken wat ik op dat moment direct kon betekenen voor mijn ondernemende netwerk. Zo ontwikkelde ik twee online programma’s: Samen werken aan jouw online diensten & Samen werken aan jouw social media.

Ik ging het eerst online zetten
Wachten op een aankoop van het programma
Én toen pas creëren.

De start-before-you-are-ready-methode, zoals ze dat vaak noemen.

Het zorgt ervoor dat je in de DOE-modus komt.
Je voorkomt zo dat je alles voor piet snot ontwikkelt.
En kunt je aanbod nog beter afstemmen op de vraag

Zo heb ik input aan de deelnemers van mijn online programma’s gevraagd en kreeg ik o.a.  terug dat zij eigenlijk meer tijd nodig hebben om alles te volgen. Er komen meer videolessen bij, dus het kost steeds meer tijd om ze te bekijken. De waarde wordt steeds groter. Daarnaast zijn ze in ontwikkeling waardoor het soms fijn is om even weer een paar stappen terug te gaan om bepaalde zaken op scherp te zetten.

Is het erg dat ik ontdekt heb dat mijn online trainingen veel groter word dan ik gedacht had?
Is het erg dat mijn online trainingen eigenlijk langer mogen duren?

Ik vind van niet. Ik kan er juist van leren en zo mijn aanbod verbeteren. Daarom ga ik binnenkort een 2.0 versie lanceren én ik ga kijken hoe ik mijn klanten een vervolg kan geven op het 3 maanden traject dat ik ze nu verkocht heb. Zijn de deelnemers blij én de nieuwe groep kan ik vol enthousiasme ontvangen.

Ik zeg altijd maar zo: beter een 1.0 versie dan die geen.0 versie. Wat jij? 😉

Ter informatie: 25 mei is het laatste instapmoment voor de 3-maanden-durende online programma’s Samen werken aan jouw online diensten & Samen werken aan jouw social media voor de prijs die er nu bij staat. Dus denk je aan drie maanden genoeg te hebben, of heb je simpelweg een kleiner budget. Meld je dan snel nog even aan. 🙂 

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *