Sociale media inzetten voor uw bedrijf? Advies: doe het in één keer goed. Dit start bij het opstellen van een sociale media plan. Hierin wordt de basis van uw bedrijf beschreven waaruit vervolgens de communicatie-activiteiten voortvloeien. Want ook op sociale media is het van belang om vanuit de bedrijfsdoelen te communiceren. Een essentieel element waar veel ondernemers niet bij stil staan.
Het sociale media plan bestaat in hoofdlijn uit de volgende onderdelen:
- Producten/diensten: wat gaat u precies promoten.
- Doelgroepkenmerken: is uw doelgroep online.
- Bedrijfsdoelen: waarom wilt u communiceren.
- Strategie: hoe als bedrijf overkomen en welke uitingen passen daarbij.
- Inhoudsplanning: wanneer plaatst wie, wat voor bericht en met welke inhoud.
- Evaluatie: analyseren van statistieken, meten van het effect.
Met behulp van een communicatieplan kunt u heel gericht gaan communiceren, binnen de stijl en vanuit de identiteit van uw bedrijf, op een professionele wijze, met de centrale bedrijfsdoelen in het achterhoofd.
Groenstudio de Natuurtuin ging u voor – lees over zijn ervaringen.
Contact opnemen
Pingback: Berichten inplannen op Instagram ⋆ iDees online