Commercieel denken en online zichtbaar worden is een dingentje

Commercieel denken en online zichtbaar worden is een dingentje
Afgelopen 2 jaar heb ik mijn bedrijf iDeesonline helemaal over de kop gegooid; klanten ontslagen, website en huisstijl vernieuwd, nieuwe diensten. Daar hoorde dus ook een nieuwe doelgroep bij. Vorig jaar dit vision board gemaakt om letterlijk ‘beeld’ bij mijn doelgroep te creëren. Het klopt zo. Alles bij elkaar. Maakt me blij en het herinnert me er weer aan waar ik op wil focussen.
Mijn missie is dat iedereen kan doen wat die het liefste doet, waarmee die de wereld een beetje mooier maakt én daarmee ook nog eens een boterham kan verdienen.
Wordt elke keer zo blij van dit thema en het fijne: zoveel mensen die met hetzelfde thema bezig zijn! Kun je elkaar zo lekker aansteken en verder helpen.
Merk tegelijkertijd dat er veel mensen zijn die het lastig vinden om commercieel te zijn en zichzelf online zichtbaar maken. Logisch, want als je doet wat je hart je ingeeft kun je je heel kwetsbaar voelen. Het ligt zo dicht bij je. Dat maakt dat het spannend is om jezelf in de picture te zetten. Je wilt tenslotte dat het over je boodschap gaat en niet om jou.
En dan dat stukje geld vragen voor wat je doet. Staan voor je prijzen. Ook vaak een dingetje. Want je doet het met zoveel liefde. Je doet nu zo dat wat je hart je ingeeft en het gaat je misschien ook nog heel gemakkelijk af. Je zou met liefde iedereen gratis helpen. Gewoon omdat je het iedereen gunt. Aan de andere kant heb je wel je boterham te verdienen.
 
Tegelijkertijd is het ook zo zonde. Want deze ondernemers hebben de mooiste boodschappen om te verspreiden. Kunnen zoveel mensen inspireren, verbinden én activeren om zelf ook stappen te zetten en daarmee te groeien.
Zij kunnen het verschil maken om de wereld een beetje mooier te maken. Of het nou op sociaal of duurzaam vlak is. Op lokaal niveau of landelijk. Persoonlijk of zakelijk. Jij kunt wel die beweging op gang krijgen én zo meer impact maken.
Met deze mensen werk ik zo graag. Want ik weet uit ervaring, als ze eenmaal de volgende stap gezet hebben, dat het naar meer smaakt en steeds gemakkelijker gaat. Het is dankbaar werk én fijn om zo (indirect) bij te dragen aan de impact die zij maken.
Voel jij eigenlijk aan alles dat het tijd is om the next step te zetten? Wil je het dolgraag….maar vind je het aan de andere kant ook gewoon doodeng? We kunnen het ook samen doen.
Mijn specialiteiten liggen op het gebied van (online) ondernemen, social media en positieve mind-set.
Ik ben kickstarter: ik kan je helpen om focus te krijgen in wat je doet, overzicht te creëren en stappen te zetten zodat je écht gaat beginnen.
Ik ben gangmaker: als er onderweg weerstand op je pad komt, kunnen we samen op zoek naar de mogelijkheden. De weerstand word uit de weggeruimd of overwonnen.
Ik ben confettiplopper: met veel plezier moedig ik je onderweg aan met een woohooo en confettie. Plus leuk om samen je succes(jes) te vieren. Want het is ook zo belangrijk om daar lekker van te genieten.
Wil je z.s.m. aan de slag en knallen? Dan is de Mastermind-week Knallen misschien wat voor jou:
Liever 1 op 1 een dag samen knallen? Dan is de Boost-dag Knallen mogelijk wat voor jou.
Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *